"kändisbloggare", kul för dom men inget jag skulle vilja ha

nu ska ni få det jag lovade;
vad jag alltså tycker om såkallade "kändisbloggare", eller tycker och tycker. kan väl inte tycka så mycket egentligen.
Men det svar man har hört från alla, exakt alla bloggare som får frågan "hur blev din blogg så stor?" , dom svarar "jag va ung och dum, och var väldigt provocerande" ja mena, dom är typ födda mellan 1991-1995. så säger dom "jag va ung och dum" hahah, bara där så märker man ju.
och dom säger ;
  • min blogg är mitt jobb
  • det är som ett företag
  • jag kan leva mer än lyx varje dag pga min blogg.
alltså, de kan ju vara helt sant och allt, men vafan.. deras bloggar kommer inte hålla tills dom är  65 år och ska gå i pension. Dom kommer få lov att söka jobb, och snyggt CV det blir? "jag hoppade av skolan när jag va 15 och har "jobbat" som bloggare. "


jag läste en del bloggar förut, eller två st, kissies och rahlenfeldt. Som är nån av dom större jag läst, och de dom alltså tjärnar pengar på är att skriva :
  • jag ska resa
  • min outfit
  • dagens lunch
osv osv... bortsett från att kissie sen började skriva om barnmat och träning. Jag tror inte ens hon vet hur man tränar egentligen.  Många tänker säkert nu "äru lite aaaaavis lindaaaa, du skulle väl också vilja vara rik och känd" . Haha ja givetvis skulle jag vilja vara känd, men då skulle jag inte vilja vara känd genom min blogg, och jag skulle absolut såifall inte skriva om dagens outfit, dagens allt, dagens dagens å åter dagens... nej.
alla gör de , alla bloggar , och alla bloggar om samma sak. Om JAG skulle vilja bli rik och känd så skulle jag göra något speciellt .. och unikt framförallt.
säger inte att de är fel med att blogga för då hade jag nog inte gjort de själv om jag tyckte det och de är inte fel på några personer i fråga men nåt mer ämne än "mat, supa och outfits" finns väl att skriva om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback