fredag, njut av livet

ja de stog så i mitt horoskåp.. att jag är värd det? de stämmde ganska bra eftersom jag gjorde min sista apu dag idag.. jag gjorde de sista som har med skolan att göra liksom, big time for mig att njuuuuuuuuta av livet! och de ska jag göra!


ska åka in till falun med johanna och kolla lite.. blir en snabbvisit, sen ska jag hem.. sova kanske.

Iallafall, sista Apu dagen idag. Jag kommer sakna gänget. jag, jerry och jocke.
jag kommer sakna den lilla almernackan från svensk cater som jag alltid kollar igenom alla namnsdagar när jag sitter och äter, och på tal och äter. Fan jag kommer sakna den grillade kyckligen. Jag kommer sakna att springa in någon minut efter åtta, anfådd och säga TJA JOCKE! byta om och i all hast fylla i mitt namn i personalboken. Jag kommer sakna mina och jerrys pratstunder.. om hur bra vi har de på restaurangen, och hur förjävligt det kan vara på samma gång, och våra rökpauser på baksidan. nej jag röker inte.. typ inte iallafall.
jag kommer sakna hur jerry och jocke jävlas med varandra och våra disksvamps/disktras- krig!
Och jag kommer sakna hur chefen sa åt oss att inte ha 5 raster om dagen, fast de va första gången vi satte oss ner. och hur han sen ändrar humöret och är världens gladaste.

men mest av allt, kommer jag sakna eftermiddagarna, när jag bytt om, kommer upp och ska gå hem, när jocke skriker från köket,  "hejdå linda, jättebra jobbat som alltid! vi ses imorgon. PIGGA OCH NYKTRA!"


vad mer kan man säga? Ett bättre slut på skoltiden kan man inte få, jag är lyckligt lottad och jag är stolt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback